![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De Steintrikes komen oorspronkelijk uit Servië. Daar worden al een lange tijd diverse modellen trikes gebouwd. Terugkoppeling van trike eigenaren heeft de ontwerpen steeds verder doen evolueren tot wat ze nu zijn. Enige tijd geleden is het Oostenrijkse bedrijf ‘Bike Revolution’ deze trikes in Europa gaan importeren. En ontwerper/constructeur Thomas Seide van Bike Revolution heeft daarbij ook nieuwe trikes ontwikkeld, zoals de volledig geveerde Mad Max Evo en alle daarvan afgeleide modellen, inclusief de velomobiles. De Steintrikes zijn al lange tijd bekend in Nederland, maar het was moeilijk om er één aan te schaffen. Sommigen gingen daarbij zover om op vakantie naar Servië te gaan. Nu worden deze trikes door WheelsReinvented geïmporteerd en zijn ze ook in Nederland leverbaar Het bijzondere aan de Steintrikes is dat ze modulair zijn gebouwd. Elke trike is opgebouwd uit twee delen, een voor- en een achterframe. Hierdoor zijn diverse combinaties mogelijk. Het aardige is verder dat als er bijvoorbeeld in eerste instantie voor een ongeveerd model werd gekozen, daarvan later alsnog een model met achtervering kan worden gemaakt door alleen een ander achterframe te kopen. En het is zelfs mogelijk om van een trike een tweewielige ligfiets te maken (handiger in dichtbevolkte steden) door het voorframe te vervangen door een frame met één wiel. Verder is het uitstekend mogelijk de trike te voorzien van een BionX elektrische hulpmotor. Vergelijkingstabel Volledig Geveerde Steintrikes:
Vergelijkingstabel Gedeeltelijk Geveerde Steintrikes:
Onze klanten kunnen de Handleiding Steintrikes downloaden. In deze pdf vindt u allerlei adviezen, tips en instructies over veiligheid en onderhoud. Vervoeren De Steintrikes zijn eenvoudig in diverse stadia uit elkaar te halen om ze in een compacte vorm te kunnen vervoeren. Dit is erg prettig als u de trikes eerst met de auto wilt vervoeren naar de plaats waar u wilt fietsen. De volgende handleiding laat u stapsgewijs zien hoe u de trike kunt inklappen en opvouwen. Opbergen U komt misschien niet direct op het idee, maar u kunt een trike heel goed in uw schuur stallen door hem rechtop te zetten. Zo neemt hij niet veel plaats in. Bepakking De Steintrikes zijn uitstekend geschikt voor tourtochten, u kunt er ca 80 kg bagage op kwijt.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||